Dynamiczny napęd
Maksymalna wydajność przy małym zużyciu paliwa – to cel dynamicznego napędu w BMW serii 2 Cabrio.
Zaawansowane technicznie silniki benzynowe i wysokoprężne TwinPower Turbo z linii silników BMW EfficientDynamics były wielokrotnie wyróżniane nagrodą „Engine of the Year Award”. Odznaczają się niską emisją przy doskonałej kulturze pracy oraz wyjątkowo dynamicznym rozwojem mocy. A 8-stopniowa skrzynia Steptronic dba o to, by podczas przyspieszania moc tę przenosić na drogę niemal bez przerywania transmisji.
Silniki benzynowe BMW TwinPower Turbo najnowszej generacji zachwycają pełnym temperamentu rozwojem mocy i spontaniczną reakcją silnika już na niskich obrotach. Jednocześnie są wydajniejsze, bardziej oszczędne i emitują mniej spalin niż ich poprzednicy. Aby zapewnić jeszcze lepszą wydajność i dynamikę, ten innowacyjny pakiet, stanowiący kamień milowy w strategii BMW EfficientDynamics, łączy najnowsze technologie wtrysku i adaptacyjny rozrząd Valvetronic z Double Vanos z innowacyjnym układem turbodoładowania. Rezultatem jest niezwykle wydajny napęd, który efektownie podkreśla niepodważalne kompetencje BMW w zakresie budowy silników. Wielokrotnie wyróżniany nagrodą „Engine of the Year Award” 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy BMW TwinPower Turbo cieszy się uznaniem na całym świecie z uwagi na swój dynamiczny rozwój mocy, doskonałą kulturę pracy i fantastyczną wydajność. Sprawdzona koncepcja technologiczna silników z linii EfficientDynamics jest stosowana w niemal wszystkich silnikach benzynowych.
W silnikach wysokoprężnych BMW TwinPower Turbo nowej generacji odzwierciedla się konsekwentnie realizowana myśli BMW EfficientDynamics: także tutaj celem jest uzyskanie doskonałych parametrów wydajności i kultury pracy w połączaniu z niskim zużyciem paliwa. Silniki wysokoprężne odznaczają się spontaniczną reakcją i pełnym temperamentu rozwojem mocy we wszystkich zakresach prędkości obrotowych oraz oszczędnością. Bez wątpienia wybijają się ponad przeciętność pod względem wydajności i dynamiki. Swoją pracę wykonują przy tym sprawnie, emitując mało spalin. Maksymalna przyjemność jazdy jest więc gwarantowana. Nowe jednostki wysokoprężne linii silników EfficientDynamics charakteryzują się lekką aluminiową konstrukcją i są wyposażone w jedną, dwie lub trzy turbosprężarki oraz zmienną geometrię turbiny. Posiadają również wtrysk bezpośredni CommonRail najnowszej generacji, który gwarantuje zoptymalizowane spalanie, przyczyniając się w ten sposób do obniżenia zużycia paliwa i emisji CO2.
8-stopniowa skrzynia Steptronic wyznacza nowe standardy komfortu i dynamiki, stanowiąc centralny element strategii BMW EfficientDynamics. Niezwykle gęste stopniowanie przełożeń umożliwia optymalny rozwój mocy przy każdej prędkości. Obniża to znacznie zużycie paliwa i pozwala cieszyć się jeszcze bardziej sportową i dynamiczną jazdą. Przy dużych prędkościach zmniejsza się prędkość obrotowa, a tym samym również zużycie paliwa i poziom hałasu silnika.
Sprzyja temu również sprzęgło blokujące – nawet w trybie ręcznej zmiany biegów. Połączenie niewielkich skoków obrotów silnika i precyzyjnego dopasowania przełożeń skutkuje niezwykle wysokim komfortem zmiany biegów. Skomunikowane funkcje, takie jak szybko reagujący napęd, rozpoznawanie stanu pojazdu, rozpoznawanie kierowcy oraz sytuacji na drodze w znacznym stopniu wpływają na sposób przełączania biegów. W każdej sytuacji system wybiera optymalny bieg (w zależności od trybu jazdy), nawet w trybie ręcznym. W trybie „Sport” skomunikowane funkcje przy wsparciu danych nawigacyjnych oferują dodatkową dynamikę za sprawą jeszcze bardziej sportowo-spontanicznej reakcji. Natomiast tryb „Comfort” zapewnia komfortowy program zmiany przełożeń z rzadszymi zmianami biegów.
Czytaj więcej