8-cylindrowy silnik benzynowy M TwinPower Turbo w BMW M5 Limuzyna
Dane, które mówią same za siebie: 680 Nm, 560 KM (412 kW), 4,3 s od 0 do 100 km/h (z pakietem Competition: 575 KM (423 kW), 4,2 s od 0 do 100 km/h). Wysokoobrotowy 8-cylindrowy silnik benzynowy M TwinPower Turbo w BMW M5 Limuzyna pod względem osiągów stawia poprzeczkę niezwykle wysoko.
Niesamowitą siłę ciągu silnik ten czerpie z połączenia liniowej charakterystyki przyrostu mocy oraz niesamowitego „dopalenia” podwójnym turbodoładowaniem. Powiększone chłodnice powietrza doładowującego i opatentowany układ doładowania TwinScroll gwarantują niezwykle spontaniczne reakcje silnika. Moment obrotowy 680 Nm uzyskiwany jest w niezwykle szerokim zakresie od 1500 do 5750 obr/min – dzięki temu 8-cylindrowy silnik benzynowy M TwinPower Turbo reaguje na każde dotknięcie pedału gazu niesamowitym parciem naprzód. Układ Valvetronic i High Precision Injection dają mu też wzorowy stosunek mocy do zużycia paliwa: w połączeniu z rozwiązaniami BMW EfficientDynamics takimi jak funkcja Auto Start Stop i odzysk energii hamowania średnie zużycie paliwa wynosi tu tylko 9,9 l na 100 km.
Dla tych, którym to nie wystarcza: w połączeniu z pakietem Competition dzięki wyższemu ciśnieniu doładowania moc 8-cylindrowego silnika benzynowego M TwinPower Turbo wynosi w górnym zakresie obrotów 575 KM (423 kW) − i to przy niezmienionym normatywnym zużyciu paliwa. Maksymalny moment obrotowy 680 Nm uzyskiwany jest przy tym w szerokim zakresie od 1500 do 6000 obr/min. To są liczby, które trzeba przeżyć samemu.
Czytaj więcej