Silniki benzynowe
Pakiet innowacji w 8-, 6- i 4-cylindrowych silnikach benzynowych jest jednym z głównych elementów strategii BMW EfficientDynamics: turbosprężarka TwinScroll, układ Valvetronic, Double Vanos i High Precision Injection zmniejszają zużycie paliwa i jednocześnie podnoszą dynamikę jazdy.
Gotowość do najwyższych osiągów: doskonałą jednostkę napędową BMW 5er Gran Turismo reprezentuje 8-cylindrowy silnik benzynowy BMW TwinPower w BMW 550i z dwoma turbosprężarkami, układem Valvetronic, Double Vanos oraz bezpośrednim wtryskiem benzyny High Precision Injection. Jednostka ta osiąga w zakresie od 2000 do 4500 obr/min maksymalny moment obrotowy 650 Nm, a dzięki mocy 330 kW (450 KM) przyspiesza od 0 do 100 km/h w niewiarygodnym czasie 5,0 s (xDrive: 4,8 s). Kompaktowa konstrukcja silnika pozwoliła skrócić kanały spalinowe, co skutkuje niezwykle wrażliwą reakcją – a układ Double VANOS gwarantuje idealny przebieg momentu obrotowego w każdym zakresie. BMW 550i przekonuje także wydajnością: zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 9,2 l na 100 km (xDrive: 9,6 l) przy emisji CO2 214 g/km (xDrive: 224 g/km).
6-cylindrowy silnik benzynowy BMW TwinPower Turbo w BMW 535i rozwija moc 225 kW (306 KM) i oferuje moment obrotowy 400 Nm w szerokim zakresie obrotów – zachwycając przy tym wysoką kulturą pracy. Biorąc pod uwagę tę potężną dynamikę, parametry zużycia paliwa w cyklu mieszanym robią jeszcze większe wrażenie: BMW serii 5 Gran Turismo wystarcza już 8,2 l/100 km (xDrive: 8,5 l). Także emisja CO2 plasuje się na umiarkowanym poziomie – 192 g/km (xDrive: 199 g/km). Ponadto wszystkie silniki benzynowe BMW serii 5 Gran Turismo spełniają normę emisji spalin EU6, która wejdzie w życie w 2014 r.
Wszystkie parametry zostały zmierzone wg cyklu pomiarowego UE.
Czytaj więcej