Człowiek. Maszyna.
Najwyższe osiągi.

BMW serii M3 Limuzyna

  • Dynamika
  • Bezpieczeństwo I komfort
  • Wydajność
Zapisz się na jazdę próbną
BMW SERII M3
LIMUZYNA
Zobacz film
LAUNCH CONTROL
Sprawdź szczegóły
REFLEKTORY
ADAPTACYJNE
Sprawdź szczegóły
HAMULCE
Sprawdź szczegóły

Dynamika

BMW serii M3 LIMUZYNA

6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy M TwinPower Turbo

6-cylindrowy silnik benzynowy M TwinPower Turbo o pojemności 3,0 l łączy w sobie to co najlepsze: wysokoobrotowy charakter (do 7600 obr/min) i siłę o maksymalnym momencie obrotowym 550 Nm. Silnik M o mocy 317 kW (431 KM) daje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,1 s.

Wtrysk bezpośredni, bi-turbo i typowe dla M precyzyjne zestrojenie silnika zapewniają natychmiastową reakcję przy najmniejszym ruchu pedału gazu, niesamowity ciąg i potężną elastyczność.

Układ chłodzenia przystosowany do jazdy po torach wyścigowych oraz dodatkowa osłona miski olejowej i pompa odsysania oleju sprawiają, że silnik M gotowy jest podjąć każde wyzwanie. Liczne innowacje, takie jak konstrukcja bez panwi niedzielonych czy lżejszy, kuty wał korbowy stanowią kolejne elementy inteligentnej lekkiej konstrukcji, poprawiają dynamikę i przyspieszenie, zmniejszają zużycie paliwa i umożliwiają optymalny rozkład masy na osie niemal w proporcjach 50:50. Rezultatem tego jest niebywała zwinność jazdy efektownie podkreślana niepowtarzalnym brzmieniem jednostki napędowej M.
Czytaj więcej

Aktywny mechanizm różnicowy M

Aktywny mechanizm różnicowy M optymalizuje trakcję i stabilność jazdy podczas zmiany pasa ruchu i przyspieszaniu na wyjściu z zakrętów, przy szybkim pokonywaniu zakrętów oraz na nawierzchni o zróżnicowanych właściwościach.

Trakcja optymalizowana jest poprzez elektronicznie sterowaną wielopłytkową blokadą mechanizmu różnicowego redukującą różnice prędkości obrotowej pomiędzy tylnymi kołami.
Czytaj więcej

Launch Control

Funkcja Launch Control umożliwia przy silniku rozgrzanym do temperatury roboczej maksymalne przyspieszenie ze startu zatrzymanego. W tym należy wyłączyć dynamiczną kontrolę stabilności (DSC), wybrać 3. program trybu sekwencyjnego, przytrzymać wciśnięty pedał hamulca i wcisnąć pedał gazu poza punkt oporu.

Po zaświeceniu symbolu flagi startowej na zestawie wskaźników przy wciśniętym pedale gazu ustawiane są automatycznie obroty silnika idealne do startu z miejsca. Następnie po zwolnieniu hamulca przy wciśniętym pedale gazu samochód przyspiesza maksymalnie aż do momentu ujęcia gazu. Skrzynia dwusprzęgłowa określa przy tym punkty zmiany biegów, troszcząc się o to, aby zmiana na wyższy bieg następowała zawsze przy optymalnych obrotach. Ten element wyposażenia przypadnie do gustu szczególnie kierowcom o sportowych ambicjach.
Czytaj więcej

Inteligentna lekka konstrukcja

Inteligentna lekka konstrukcja ma w samochodach M najwyższy priorytet. Bo niska masa jest niezbędna dla doskonałej dynamiki jazdy i wzorcowej wydajności.

Wiele komponentów wykonanych jest z ultralekkich materiałów takich jak CFRP (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknami węglowymi), aluminium czy magnez. Efektem tego jest większa zwinność i dynamika, lepsze przyspieszenie i hamowanie.
Czytaj więcej

Adaptacyjny układ jezdny M

Elektronicznie sterowane amortyzatory adaptacyjnego układu jezdnego M dostosowuje się w ciągu milisekund permanentnie do nawierzchni oraz stylu jazdy kierowcy, zapewniając optymalny kontakt z podłożem, lepszą trakcję i jeszcze większą zwinność.

Ustawienia Comfort, Sport i Sport+ umożliwiają wybór charakterystyki zawieszenia od komfortowej po sportowo dynamiczną.

Tryb Comfort oferuje komfortową jazdę na co dzień i bezpieczeństwo w przypadku nagłych manewrów omijania. W trybie Sport przy zachowaniu dostatecznego komfortu redukowane są ruchy kół i kontakt z nawierzchnią staje się bardziej bezpośredni – idealne na drogach pozamiejskich i pofalowanych trasach wyścigowych. Minimalne kuchy kół i maksymalną dynamikę jazdy na równej nawierzchni i torach wyścigowych zapewnia ustawienie Sport+.
Czytaj więcej

Hamulce

Decydujące przy bardzo dynamicznej jeździe BMW M3 Limuzyna: układy hamulcowe. Precyzja działania i wydajność węglowo-ceramicznych hamulców M oraz hamulców M z „pływającymi” tarczami gwarantują maksymalną dynamikę i osiągi.

Hamulce karbonowo-ceramiczne M zapewniają jeszcze bardziej bezpośrednie działanie, są niepodatne na korozję, jeszcze bardziej odporne na wysokie temperatury i zużycie oraz zmniejszają masę pojazdu, co pozytywnie wpływa na zwinność, dynamikę i przyspieszenie. To wyjątkowe wyposażenie rozpoznawalne jest po zaciskach hamulcowych w kolorze złotego metaliku z logo M.

Dzięki zastosowaniu różnych materiałów hamulce M z „pływającymi” tarczami oprócz doskonałych parametrów opóźnienia oferują wysoką stateczność i długą żywotność oraz niższą masę, która pozytywnie wpływa na zwinność, dynamikę i przyspieszenie. Układ hamulcowy z „pływającymi” tarczami wyróżniają zaciski hamulcowe w metalizowanym kolorze niebieskim z logo M.
Czytaj więcej

M Servotronic

M Servotronic dopasowuje siłę potrzebną do skrętu kierownicy do prędkości jazdy, co zapewnia bezpośrednie i precyzyjne wyczucie prowadzenia również przy dużych prędkościach.

Ponadto funkcja zwiększa komfort dzięki mniejszej sile kierowania i maksymalnej zwrotności podczas parkowania i manewrów lub jazdy przez ciasne ulice i zakręty.
Czytaj więcej

7-stopniowa skrzynia dwusprzęgłowa M Drivelogic

7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa M Drivelogic to innowacyjna przekładnia dostosowana specjalnie do wysokoobrotowych silników BMW M.

Układ obejmuje automatyczny wybór biegu zoptymalizowany pod kątem trakcji, funkcję Launch Control, Low Speed Assistance, funkcję Auto Start Stop. Umożliwia niezwykle szybką zmianę biegów bez przerywania przeniesienia napędu.

Dwa zespoły przekładniowe, każdy z własnym sprzęgłem, przenoszą napęd z silnika bez strat na oś tylną. Sterowanie odbywa się automatycznie lub za pomocą dźwigni zmiany przełożeń albo dźwigienek przy kierownicy. Podobnie jak w przypadku funkcji Launch Control umożliwiającej start zatrzymany z maksymalnym przyspieszeniem, skrzynia zapewnia ekstremalnie dynamiczną jazdę: zmianę biegów na pełnym gazie bez wciskania pedału sprzęgła, bez przerywania transmisji napędu. Drivelogic oferuje przy tym zarówno w trybie zautomatyzowanym (D), jak i ręcznym (S) trzy programy – od ekstremalnie sportowego poprzez komfortowy po oszczędny.
Czytaj więcej
Bezpieczeństwo I komfort
Wydajność

Bezpieczeństwo I komfort

BMW serii M3 LIMUZYNA

Orientacja na kierowcę M

Koncepcja ergonomii samochodów M obejmuje ekskluzywny kokpit o typowej orientacji na kierowcę M.

Wszystkie elementy obsługi zorientowane są konsekwentnie na kierowcę. Najważniejsza jest przy tym, podobnie jak w sportach motorowych, intuicyjna i absolutna kontrola nad pojazdem i minimalne czasy reakcji.
Czytaj więcej

Bezpieczeństwo czynne i bierne

Pakiet inteligentnych środków bezpieczeństwa w samochodach M ma na celu minimalizację ryzyka wypadku – i zapewnienie poczucia maksymalnego bezpieczeństwa.

Wysokowytrzymałe, obszerne struktury nośne oraz inteligentne zastosowanie stali wielofazowych o wysokiej wytrzymałości zapewniają przy niewielkiej masie maksymalną stabilność kabiny pasażerskiej i prewencyjną ochronę pasażerów.

Energia zderzenia transmitowana jest przez inne strefy karoserii wokół kabiny: grupę podłogową, ramy boczne, grodź czołową oraz dach i pochłaniana przez strefy zgniotu w przedniej i tylnej części auta. W przypadku kolizji bocznej ochronę stanowią wzmocniona struktura słupków B i progów, wysokowytrzymałe wzmocnienia boczne w drzwiach i stabilne wsporniki foteli.

Dla ochrony pieszych na przedzie auta pomiędzy mocowaniem i poszyciem zderzaka znajduje się element pochłaniający uderzenia ograniczający obrażenia w przypadku uderzenia w nogi. Maska silnika wyposażona jest w element odkształcalny, który przejmuje energię uderzenia, służąc jako strefa zgniotu.

Active Protection ostrzega przed zmęczeniem, a w krytycznych sytuacjach napręża pasy bezpieczeństwa, fotele z regulacją elektryczną ustawia w wyprostowanej pozycji oraz zamyka szyby i dach przesuwny. Po zderzeniu samochód jest wyhamowywany do całkowitego zatrzymania.
Czytaj więcej

Dostęp komfortowy

Dostęp komfortowy umożliwia dostępu do pojazdu przez drzwi kierowcy i pasażera oraz pokrywę bagażnika bez używania kluczyka. Wyposażenie obejmuje ponadto oświetlenie przestrzeni przed drzwiami w zewnętrznych klamkach drzwi oraz bezdotykowe otwieranie pokrywy bagażnika poprzez krótki ruch stopą pod tylnym zderzakiem.
Czytaj więcej

Reflektory adaptacyjne

W pełni diodowe reflektory adaptacyjne z wbudowanymi kierunkowskazami, światłami mijania, światłami drogowymi i światłami dziennymi zapewniają bezpieczeństwo i optymalne oświetlenie jezdni.

Smukłe kierunkowskazy diodowe o dynamicznej linii umieszczone są ponad charakterystycznymi diodowymi pierścieniami świetlnymi. Nieoślepiający asystent świateł drogowych i reflektory adaptacyjne ze zmiennym rozdziałem światła skutecznie poprawiają widoczność w nocy, zapewniając komfortową jazdę niemal jak w dzień.
Czytaj więcej

Wydajność

BMW serii M3 LIMUZYNA

Aerodynamika

Starannie dobrane rozwiązania aerodynamiczne optymalizują, szczególnie przy dużych prędkościach, dynamikę jazdy, stabilność i kontrolę nad samochodem M.

Charakterystyczny pas przedni stanowi przy tym widoczny wyraz specyficznej koncepcji aerodynamicznej samochodów M. Duże wloty powietrza zapewniają również na torach wyścigowych optymalne chłodzenie silnika, powietrza doładowującego, oleju i hamulców oraz chłodzenie oleju w skrzyni M DKG. Oba pionowe wloty zasłony powietrznej i boczne skrzela M za nadkolami przyspieszają przepływ powietrza na przednich kołach.

Taka „zasłona powietrzna” zamyka aerodynamicznie nadkola, co zmniejsza zawirowania i opory powietrza. Dodatkową optymalizację aerodynamiki zapewnia tzw. gurney, spojler na tylnej krawędzi pokrywy bagażnika poprawiający balans aerodynamiczny pomiędzy osią przednią i tylną i zmniejszający wypór. Wszystkie te precyzyjnie dobrane elementy zapewniają poprzez ich współdziałanie doskonałe właściwości aerodynamiczne i przydatność do jazdy na torach wyścigowych oraz niepowtarzalne wrażenia z jazdy samochodem M.
Czytaj więcej

Odzysk energii hamowania

Każde hamowanie uwalnia energię kinetyczną, która przez długi czas pozostawała niewykorzystana w samochodach. Odzysk energii hamowania wykorzystuje nieużywany do tej pory potencjał i wytwarza prąd z energii kinetycznej uwalnianej przy zdjęciu nogi z gazu lub hamowaniu.

Prąd ten ładuje akumulator. Dzięki inteligentnemu układowi zarządzania energią alternator nie musi już stale pracować. Rezultatem tego jest niższe zużycie paliwa i wyższa moc – zgodnie z filozofią BMW EfficientDynamics.
Czytaj więcej

Wskaźnik zmiany biegu

Odpowiednio wczesna i optymalna zmiana biegów pozwala, przede wszystkim w mieście i na drogach pozamiejskich, oszczędzić wiele paliwa.

Optymalna zmiana biegów i mniejsze zużycie paliwa – elektronika silnika oblicza w zależności od sytuacji i prędkości obrotowej najbardziej wydajny aktualnie bieg, a strzałka na wyświetlaczu informacyjnym wskazuje, kiedy należy włączyć wyższy lub niższy bieg, aby oszczędzać paliwo. System rozpoznaje przy tym sytuacje wymagające intensywnego przyspieszania i podaje wskazówkę zmiany biegu przy odpowiednio wyższych obrotach. Testy porównawcze przeprowadzone przez BMW wykazały, że samochody ze wskaźnikiem zmiany biegu spalają o około cztery procent mniej paliwa.
Czytaj więcej


Funkcja Auto Start Stop

Funkcja Auto Start Stop wyłącza silnik podczas krótkich przerw w jeździe, na przykład na światłach lub w korku, zmniejszając przez to zużycie paliwa.

Po naciśnięciu sprzęgła (skrzynia manualna) albo zwolnieniu hamulca (skrzynia dwusprzęgłowa M Drivelogic) silnik włącza się automatycznie w ułamkach sekundy.
Czytaj więcej
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Auto Fus T. Fus Sp.J w niżej wymienionych celach, zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (opubl . t.j. Dz.U. z 2002 r. Nr 101 poz. 926 z późn. zm.).

Mam świadomość, że przekazanie danych osobowych Auto Fus T. Fus Sp.J jest dobrowolne i podlega zapisom ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz.U. z 2002 r. Nr 101 poz. 926 z późn. zm.). Auto Fus T. Fus Sp.J będzie administrować danymi, tj. przechowywać, przetwarzać oraz gdy zajdzie taka potrzeba przekazywać podmiotom wchodzącym w skład Grupy BMW i z nią współpracującym, w szczególności w celu realizacji właściwych akcji lub czynności, ciągłej poprawy obsługi klientów oraz informowania o produktach BMW lub ofertach specjalnych. Auto Fus T. Fus Sp.J deklaruje, że wszelkie informacje będą przechowywane i przetwarzane zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz.U. z 2002 r. Nr 101 poz. 926 z późn. zm.) oraz że nie zostaną sprzedane, wynajęte, ani przekazane osobom trzecim.

Zgodnie z ustawą z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. Nr 144, poz.1204 z późn. zm.), wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych o produktach lub usługach BMW i podmiotów świadczących usługi powiązane z produktami BMW, w tym w szczególności usługi finansowe, ubezpieczeniowe, sprzedaż części i akcesoriów, za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

Jestem świadomy przysługującego mi prawa dostępu do treści przekazanych danych osobowych oraz ich poprawiania i usunięcia.

Skontaktuj się z nami już dziś, wypełnij poniższy formularz.

Wyczyść
Wyślij
Dziękujemy za skorzystanie z formularza kontaktowego.

SUKCES TO WOLNOŚĆ WYBORU WŁASNEJ DROGI

ODWIEDŹ NASZ SALON I POZNAJ
NOWE BMW

Zachęcamy do zapisania się na jazdę testową aby w pełni móc poczuć radość z jazdy jaką oferuje interesujący Cię model BMW.